ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

на ЛИЖНИХ ТА СНОУБОРД СХИЛАХ,

затверджені FIS (Міжнародною Лижною Федерацією).

 

Гірські лижі і сноуборд, як і будь-який інший вид спорту, пов'язані з ризиком. Правила FIS повинні вважатися ідеальною моделлю поведінки для відповідального і обачного лижника або сноубордиста,  їх мета - запобігання нещасним випадкам на схилі. Правила FIS застосовуються до всіх лижників і сноубордистів. Лижник або сноубордист зобов'язаний добре знати ці Правила, поважати і дотримуватись їх. Якщо він не робить цього, то його поведінка, в разі нещасного випадку, може розглядатися як порушення цивільного і кримінального законодавства.

 

Правило 1. Поважай оточуючих

Лижник або сноубордист повинен поводитися так, щоб не наражати на небезпеку і не завдавати збитків оточуючим.

Коментар: Лижник або сноубордист відповідальний не лише за свою поведінку, але і за несправність свого спорядження. Це так само відноситься до використання новинок - недавно розробленого спорядження.

 

 

Правило 2. Контроль швидкості і напряму руху

Лижник або сноубордист повинні рухатися керовано. Швидкість і спосіб спуску повинні відповідати його особистим можливостям та переважаючим умовам: схилу, снігу, погоді і кількості людей на схилі.

Коментар: Зіткнення часто трапляються через те, що лижники або сноубордисти їдуть дуже швидко, не стежачи за тими, хто їх оточує, не помічаючи їх. Лижник або сноубордист повинен мати змогу зупинятися, повертати і рухатися в межах свого поля зору. У переповненій людьми області схилу або в місці, де видимість обмежена, лижник повинен їхати повільно, особливо на межі крутого схилу, в нижній частині траси і в області біля підйомників.

 

Правило 3. Вибір напряму руху

Лижник або сноубордист, що наближається ззаду, повинен вибирати напрям руху так, щоб не наражати на небезпеку лижника або сноубордиста попереду.

Коментар: Гірські лижі і сноуборд - це вільний спорт, де кожен може їхати де і як йому подобається, за умови, що він дотримується Правил і катається відповідно до своїх можливостей і умов на схилі. Лижник або сноубордист, що їде попереду, має пріоритет. Лижник або сноубордист, що їде позаду в тому ж напрямку, повинен зберігати достатню дистанцію між ним та іншим лижником або сноубордистом для того, щоб лижник, що їде попереду, міг виконувати всі свої маневри вільно.

 

Правило 4. Обгін

Лижник або сноубордист може обганяти іншого лижника зверху, знизу, справа або зліва, за умови, що він залишає досить вільного місця лижникові, якого обганяє, для будь-яких навмисних і ненавмисних рухів.

Коментар: Лижник або сноубордист, що обганяє іншого лижника, повністю відповідальний за те, що виконуваний ним маневр не створить жодних складнощів для лижника, якого він обганяє. Ця відповідальність покладена на нього до тих пір, поки обгін не буде виконаний. Це правило поширюється і на випадок обгону (об'їзду) нерухомого лижника.

 

Правило 5. Вихід, початок руху, рух вгору по схилу

 Лижник або сноубордист, що виходить на розмічену трасу, або починаючи рух після зупинки, або рухаючись вгору по схилу, повинен подивитись вгору і вниз по схилу для того, щоб переконатися, чи можливо почати рух, не створюючи небезпеки для себе і для  оточуючих.

Коментар: Досвід показує, що вихід на трасу і початок руху після зупинки часто є причиною нещасних випадків. Надзвичайно важливо, щоб лижник або сноубордист виходив на трасу уважно і акуратно, не створюючи перешкод і не наражаючи на небезпеку себе та інших. Коли лижник почав рух, навіть повільний, він має перевагу, відповідно до Правила 3, перед швидшими лижниками, що наближаються зверху або ззаду. Розвиток карвінгових лиж і сноубордів дозволяє їх власникам повертати і їхати вгору по схилу. Таким чином, вони їдуть в напрямі, протилежному до основного потоку. Тому вони повинні вчасно переконатися в тому, що вони зможуть це зробити не наражаючи на небезпеку себе або оточуючих.

 

Правило 6. Зупинка на схилі

За винятком надзвичайної необхідності лижник або сноубордист повинен уникати зупинок на схилі у вузьких місцях або там, де видимість обмежена. Після падіння в таких місцях лижник або сноубордист повинен якнайшвидше звільнити схил.

Коментар: За винятком дуже широких трас зупинки повинні виконуватися на краю траси. Лижник або сноубордист не повинен зупинятися у вузьких місцях і там, де іншим буде складно його побачити зверху.

 

Правило 7. Підйом і спуск без лиж

Лижник або сноубордист, що піднімається вгору, як на лижах, так і без, а також що сходить вниз без лиж, повинен триматися краю траси.

Коментар: Рух проти основного напряму може створити несподівану перешкоду для лижників і сноубордистів. Сліди від ніг пошкоджують схил і можуть створити небезпеку для лижників і сноубордистів.

 

Правило 8. Дотримуйтесь знаків та розмітки

Лижник або сноубордист повинен дотримуватись знаків та розмітки.

Коментар: Рівень складності траси позначається відповідним кольором: чорний, червоний, синій і зелений. Лижник або сноубордист вільний у виборі того, по якій трасі йому спускатися. Схили мають і інші знаки, що вказують напрямок, попередження про небезпеку і про закриття траси. Знаки закриття траси, як і знаки попередження про небезпеку, мають бути добре помітні. Лижник або сноубордист повинен розуміти, що знаки попередження поставлені в його інтересах.

 

Правило 9. Допомога

При нещасному випадку обов’язок кожного лижника або сноубордиста - надати допомогу потерпілому.

Коментар: Це основний принцип для всіх спортсменів, вони повинні надавати допомогу потерпілим при нещасному випадку незалежно від того, покладений на них такий обов'язок згідно із законом чи ні. Негайна перша допомога має бути надана, відповідні служби оповіщені, а місце, де стався нещасний випадок, помічене. FIS виражає надію, що всі випадки і порушення правил руху на схилі підпадатимуть під дію законодавства, близького до того, яке використовується при розборі дорожньо-транспортних випадків, і що аналогічні стягнення накладатимуться на порушників у всіх країнах, де подібне законодавство ще не діє.

 

Правило 10. Ідентифікація

Всі лижники або сноубордисти, а також свідки, незалежно від участі в інциденті, повинні обмінятися іменами і адресами після інциденту.

Коментар: Свідки дуже важливі для складання детального і правильного звіту про інцидент. Тому кожен повинен пам'ятати, що він зобов'язаний, як відповідальна людина, надати інформацію про те, свідком чого він був. Звіт служби порятунку та адміністрації, як і фотографії, серйозно допомагають у визначенні міри цивільної і кримінальної відповідальності.

 

International Ski Federation



Бажаємо Вам приємного відпочинку!

Адміністрація Snowпарку ГОРБОВО